NOVELA ZÁKONA O ARCHÍVOCH A REGISTRATÚRACH č. 241/2025 Z. z. (ÚČINNOSŤ OD 15.10.2025) A TRANSFORMÁCIA REGISTRATÚRNYCH ZÁZNAMOV

Dátum konania:
12. november 2025

Miesto konania:
Kultúrno - spoločenské centrum, Jedlíkova 7, Košice /oproti OC OPTIMA/
 

Čas konania:
9:00 hod. - 14:30 hod. (Registrácia účastníkov od 8:30 hod.)

Lektor:
Mgr. Mária Mrižová, PhD.
riaditeľka odboru archívov a registratúr Ministerstva vnútra SR, spoluautorka legislatívnych zmien

Na seminári Vás detailne oboznámime s aktuálnou novelou zákona o archívoch a registratúrach s účinnosťou od 15. októbra 2025.

Na seminári sa budeme venovať hlavne týmto tématickým okruhom:

- Aktuálne zmeny v právach a povinnostiach pôvodcov registratúry
- Povinná úprava registratúrnych poriadkov
- Zmeny a úpravy v procesoch správy dokumentov v praxi všeobecne
- Transformácia registratúrnych záznamov - metodika
- Elektronická úradná komunikácia aktuálne
- Špecifické procesy spracovávania špeciálnych druhov registratúrnych záznamov
- Vyraďovanie registratúrnych záznamov všeobecne, ako aj po ich transformácii

Program seminára:

Novela zákona o archívoch a registratúrach
•    Detailný prehľad zmien aktuálnej novely zákona o archívoch a registratúrach
•    Dopady legislatívnych úprav na prax správy registratúry a archívnych dokumentov., povinná úprava registratúrnych poriadkov – predloženie na posúdenie a schválenie archívnemu orgánu najneskôr v apríli 2025
•    Transformácia registratúrnych záznamov - právne účinky, spôsoby realizácie a možnosti ďalšej správy dokumentov
•    Zmeny v pravidlách správy archívnych dokumentov vrátane ich vyraďovania
•    Osobitné vyraďovacie konanie ako nový spôsob vyraďovania dokumentov bez ohľadu na lehotu uloženia

Efektívna správa registratúry v praxi
•    Praktické návody na prijímanie dokumentov, ich evidovanie a vytváranie spisov
•    Najlepšie postupy, ktoré zvyšujú efektivitu a prehľadnosť správy dokumentácie

Spracovanie, distribúcia a ukladanie dokumentov
•    Ako efektívne organizovať spracovanie a distribúciu listinnej a elektronickej dokumentácie
•    Rady pre zabezpečenie dlhodobej dostupnosti a integrity uložených dokumentov

Stanovenie procesných úkonov pri správe dokumentov
•    Definovanie procesov a ich implementácia do praxe
•    Jasné a prehľadné nastavenie zodpovedností jednotlivých zamestnancov

Nové pravidlá pre prístup k dokumentom
•    Ako nastaviť prístupové práva k citlivým dokumentom
•    Aktualizované pravidlá pre zabezpečenie kontrolovaného prístupu k registratúrnym záznamom

Elektronická úradná komunikácia v praxi
•    Aktuálne požiadavky na elektronickú komunikáciu s klientmi a medzi orgánmi verejnej moci
•    Povinnosti a pravidlá pri prijímaní a spracovávaní e-podaní
•    Špecifiká elektronickej komunikácie v súlade s novelou zákona

Nové funkcionality informačných systémov na správu registratúry
•    Prezentácia inovácií, ktoré informačné systémy prinášajú na zlepšenie efektivity práce
•    Príklady konkrétnych funkcionalít, ktoré podporujú správu registratúrnych záznamov
•    Automatizácia procesov - čo všetko je možné a ako to uľahčuje každodennú prácu

Procesy v informačných systémoch
•    Detailný pohľad na procesné toky v informačných systémoch, ktoré podporujú správu registratúry
•    Integrácia s inými systémami a efektívna výmena dát medzi nimi

Manipulácia s elektronickými zásielkami a registratúrnymi záznamami
•    Efektívne a bezpečné metódy manipulácie s elektronickými zásielkami a dokumentmi
•    Zaručenie integrity elektronických záznamov a zabezpečenie ich autenticity
•    Praktické rady na prácu s veľkým množstvom elektronických dokumentov

Vyraďovanie registratúrnych záznamov po transformácii
•    Elektronické predkladanie návrhov na vyradenie dokumentov
•    Pravidlá a odporúčania na správne vyraďovanie dokumentov po ich transformácii
•    Ako postupovať pri osobitných druhoch registratúrnych záznamov

Tvorba a správa registratúrnych záznamov a spisov
•    Najlepšie praktiky pri tvorbe, organizácii a udržiavaní registratúrnych záznamov a spisov
•    Zabezpečenie dlhodobej dostupnosti, integrity a prehľadnosti dokumentov

Účastnícky poplatok:
100,- Eur
/nie sme platcami DPH/

Účastnícky poplatok zaplaťte prevodom na náš účet najneskôr 2 dni pred akciou.
Pre identifikáciu platby uveďte prosím pri prevodnom príkaze v popise úhrady názov Vašej firmy.
 

Názov účtu: RNDr. Ján Balog - ProFuturo
Banka: VÚB
Číslo účtu: 3279674451/0200
IBAN: SK2502000000003279674451
BIC: SUBASKBX
Variabilný symbol: 251112
Konštantný symbol: 0308
Účel platby: ... uveďte názov vašej firmy ...


V účastníckom poplatku sú zahrnuté študijné materiály, občerstvenie, teplý obed a náklady na organizačné zabezpečenie seminára. Prihláška na seminár je NEZAVÄZNÁ a stále ju môžete bezodplatne zrušiť 2 dni pred konaním akcie. Účastnícky poplatok nevraciame iba v prípade ak svoju prihlášku nezrušite v termíne 2 dni pred konaním seminára a zároveň sa nezúčastnite tejto akcie ( stále je ale možné poslať náhradníka ).

Registrácia:
Po zverejnení obsahu seminára sa budete môcť registrovať elektronicky priamo na našich stránkach alebo si budete môcť stiahnúť pozvánku na seminár a vyplnenú prihlášku zaslať mailom.

Ukončenie registrácie:
2 dni pred začiatkom seminára
/Dátum ukončenia registrácie je iba orientačný a vyhradzujeme si právo ukončiť registráciu po naplnení max. počtu účastníkov. Kapacita seminára je OBMEDZENÁ !/


Informácie:
RNDr. Ján Balog
Mobil: 0908.973571
E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.