Dátum konania:
02. máj 2018
Miesto konania:
Hotel Košice, Moldavská cesta 52, Košice
Čas konania:
9:00 hod. - 15:00 hod. (Registrácia účastníkov od 8:30 hod.)
Lektor:
JUDr. Marcela Macová, PhD.
Od roku 2005 do februára 2013 pôsobila na Úrade na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Momentálne okrem toho, že má vlastnú spoločnosť DAPRO Consulting s. r. o., kde sa venuje profesionálne zodpovednej osobe, školeniam, poradenstvu, auditu, vypracovaniu dokumentácie podľa zákona o ochrane osobných údajov.
Zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov nahrádza nový zákon, s ktorým prichádza aj nové nariadenie GDPR. Z uvedeného dôvodu sme pre vás zorganizovali školenia vedené skúsenou lektorkou JUDr. Marcelou Macovou, PhD., ktorá dôsledne informuje o zmenách a povinnostiach, ktorým sa v blízkej budúcnosti nevyhnete, a pripraví vás na bezproblémové zvládnutie nových pravidiel v praxi. Poradíme vám, na čo sa musíte pripraviť už teraz a čo môžete ešte „odložiť" na neskôr. Pripravte sa tiež na to, že od 25. 5. 2018 nemôže byť žiadna dokumentácia k ochrane osobných údajov vypracovaná podľa zákona č. 122/2013 Z. z. Aj tieto a mnohé ďalšie potrebné informácie budú zodpovedané na seminári, kde máte možnosť otvorene diskutovať o nejasnostiach, ktoré z daných zmien vyplývajú.
Cieľom seminára je poskytnúť potrebné informácie o dôležitých zmenách v oblasti ochrany osobných údajov a pripraviť spoločnosti na bezproblémové zvládnutie nových pravidiel v praxi.
Na seminári sa budeme venovať komparácii pôvodného zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov a novému návrhu zákona o ochrane osobných údajov a nariadeniu GDPR.
Viete, že:
• budete nanovo poučovať oprávnené osoby?
• potrebujete nové sprostredkovateľské zmluvy?
• bezpečnostná dokumentácia zostáva, len bude mať iné náležitosti?
• evidencia informačných systémov sa bude volať záznam o spracovateľských činnostiach?
• ruší sa oznámenie a osobitná registrácia?
• je možnosť získať certifikát o tom, že ste spoločnosť, ktorá dodržiava ochranu osobných údajov?
Obsah seminára:
• Pramene práva (nariadenie, smernica, zákon, vykonávacie predpisy
• Pojmy (osobný údaj, novinkou sú online identifikátory, rodné číslo po 25. 5. 2018, údaj o zdraví, profilovanie, pseudoanonymizácia a ďalšie nové)
• Subjekty spracúvania osobných údajov – tretia strana, príjemca, subdodávateľ
• Sprostredkovateľ a jeho nové povinnosti a nové náležitosti zmluvy
• Právne základy spracúvania osobných údajov (niektoré zaniknú a niektoré sa upravia)
• Monitorovanie priestorov kamerovým systémom – aké zmeny nastanú po 25. 5. 2018?
• Povinnosť informovania dotknutej osoby – od 25. 5. 2018 je nová povinnosť informovania o spracúvaní osobných údajov napr. aj zamestnancov
• Práva dotknutej osoby [právo na opravu, na vymazanie (zabudnutie), obmedzenie spracúvania, na prenosnosť údajov, namietať, namietať proti automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu, vrátane profilovania]
• Bezpečnostné opatrenia – ako bude vyzerať bezpečnostná dokumentácia po 25. 5. 2018
• Štandardné opatrenia (vrátane poučení osôb spracúvajúcich osobné údaje)
• Špecifické opatrenia (bezpečnostné incidenty, oznamovacia povinnosť pri porušení ochrany osobných údajov voči Úradu na ochranu osobných údajov, a to aj voči dotknutej osobe, lehoty na oznámenie)
• Záznamy o spracovateľských činnostiach (niečo ako teraz evidencia). Ktorí prevádzkovatelia sú povinní ich vypracovať? Viete, že záznamy musí mať vypracované v určitých prípadoch aj sprostredkovateľ?
• Posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov a Povinná konzultácia s úradom na ochranu osobných údajov. Predtým bezpečnostný projekt, teraz posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov (ktoré subjekty sú povinné vypracovať posúdenie vplyvu, obsah posúdenia vplyvu, konzultáciu a zákonné lehoty)
• Zodpovedná osoba (kto je povinný mať zodpovednú osobu, postavenie zodpovednej osoby a jej povinnosti). Môžete mať externú zodpovednú osobu? Ak to bude zamestnanec, kto môže a kto nemôže byť zodpovednou osobou?
• Cezhraničný prenos osobných údajov
• Postavenie, pôsobnosť a organizácia úradu
• Kódex správania, certifikát a akreditácia
• Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia
• Diskusia
Účastnícky poplatok:
90,- Eur s DPH (75,- Eur bez DPH)
Účastnícky poplatok zaplaťte prevodom na náš účet najneskôr 2 dni pred akciou.
Pre identifikáciu platby uveďte prosím pri prevodnom príkaze v popise úhrady názov Vašej firmy.
Názov účtu: | RNDr. Ján Balog - ProFuturo |
---|---|
Banka: | VÚB |
Číslo účtu: | 3279674451/0200 |
IBAN: | SK2502000000003279674451 |
BIC: | SUBASKBX |
Variabilný symbol: | 180502 |
Konštantný symbol: | 0308 |
Účel platby: | ... uveďte názov vašej firmy ... |
V účastníckom poplatku sú zahrnuté študijné materiály, občerstvenie, teplý obed a náklady na organizačné zabezpečenie seminára. Prihláška na seminár je NEZAVÄZNÁ a stále ju môžete bezodplatne zrušiť 2 dni pred konaním akcie. Účastnícky poplatok nevraciame iba v prípade ak svoju prihlášku nezrušite v termíne 2 dni pred konaním seminára a zároveň sa nezúčastnite tejto akcie ( stále je ale možné poslať náhradníka ).
Registrácia:
Registrovať sa môžete elektronicky priamo na našich stránkach alebo si môžete stiahnúť pozvánku na seminár a vyplnenú prihlášku zaslať mailom.
Ukončenie registrácie:
27. apríl 2018 / resp. po dosiahnutí limitu účastníkov
Informácie:
RNDr. Ján Balog
Mobil: 0908.973571
E-mail:
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.
Zúčastnite sa hlasovania o témach budúcich seminárov a my ich pre vás zorganizujeme !
25.04.2018
Implementácia GDPR - "Dosť bolo teórie v ochrane osobných údajov"
26.04.2018
Povinnosti zamestnávateľa v oblasti „Bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci“
02.05.2018
Ochrana osobných údajov podľa nového zákona a nariadenia GDPR
17.05.2018
Verejné obstarávanie - bez využitia ESIF / európske štrukturálne a investičné fondy/ - prakticky
23.05.2018
Zmeny v Zákonníku práce od 1. 5. 2018, zrážky zo mzdy a exekučné zrážky
31.05.2018
Uplatňovanie DPH cestovnými kanceláriami v praktických príkladoch + vyplňovanie kontrolného výkazu CK
27.06.2018
Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov do zahraničia
V prípade potreby neváhajte nás kontaktovať telefonicky alebo mailom.
0908-973571
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.